Zwolle Zuid
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwolle Zuid

Zwolle Zuid
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Pas op voor babbeltruc bubbeltjeswater

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 46
Registratiedatum : 29-01-11

Pas op voor babbeltruc bubbeltjeswater Empty
BerichtOnderwerp: Pas op voor babbeltruc bubbeltjeswater   Pas op voor babbeltruc bubbeltjeswater I_icon_minitimeza feb 19, 2011 5:27 pm

Pas op voor babbeltruc bubbeltjeswater
door Caspar van Oirschot. zaterdag 19 februari 2011 | 07:00

Tekstgrootte

ZWOLLE - Het is weer nieuwe in het arsenaal van de babbeltrucboeven: ouderen met een smoes over explosiegevaar hun woning uitlokken en beroven. De Zwolse Dinie van den Berg (84 en gehandicapt) werd er deze week het slachtoffer van.


De dame uit Dieze-Oost in Zwolle, naar eigen zeggen juist altijd erg voorzichtig wanneer er vreemden aan de deur staan, is verbaasd en boos dat juist zij in deze truc getuind is. "Het waren echt eersteklas acteurs, die boeven."

Wat is er gebeurd? Van den Berg: "Het was maandagochtend tegen half elf en ik was nog niet aangekleed. Omdat ik gehandicapt ben aan een arm krijg ik daarvoor hulp van de thuiszorg. Toen werd er aangebeld, er stond een man op de stoep. Ik dacht dat hij van thuiszorg was. Maar hij reageerde snel en zei 'nee, die heb ik al afgebeld'. Hij zei dat hij van het waterleidingbedrijf was, dat ze om de hoek bezig waren maar dat er een probleem was en mogelijk ontploffingsgevaar. Of ik even mijn kraan in de keuken open wilde draaien." Inmiddels had ook een 'collega' zich binnen gemeld. 'Zie je wel, allemaal bubbeltjes in het water", constateerden ze. Van den Berg: "Ze zeiden dat ze mij wel even naar de schaftkeet om de hoek zouden brengen voor een kop koffie en dat ik maar snel even sleutels en waardevolle spullen mee moest nemen. Tsja, ik was overdonderd en het wat een aannemelijk verhaal. Ik had wat spullen gepakt, waaronder een envelop met geld, een flink bedrag; dat lag op tafel." Vervolgens draaide Van den Berg in de keuken de nog altijd openstaande kraan weer dicht. "De mannen liepen ondertussen naar buiten. Ik keek ze na, de een ging links en de ander rechtsaf. Toen zag ik dat het geld weg was en had ik het pas door. Echt, ik vloekte het uit."

Van den Berg belde de politie, aangifte werd opgenomen. Signalement van de eerste man? "Hij was goed gekleed, een nette man. Hij had wel wat weg van Michiel Romeijn, die acteur."

Van den Berg was de dag van de diefstal kwaad, vooral op zichzelf. "Ik ben altijd zó voorzichtig, ik heb ook wel eens van die Oost-Europese dames aan de deur gehad die even wilden bellen, die kwamen er niet in. En nu overkomt me dit. Maar ja, het was een meesterlijke vondst. Ik hoop dat iedereen nu gewaarschuwd is."

Een woordvoerder van de politie IJsselland stelt af en toe aangiften binnen te krijgen over dit soort boeventrucs. "In 2009 hadden we twee vergelijkbare gevallen. Vaak ook, geven mensen zich uit voor thuiszorgmedewerkers en slaan ze dan toe
Terug naar boven Ga naar beneden
https://zwollezuid.forumactie.com
 
Pas op voor babbeltruc bubbeltjeswater
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Zwolle Zuid  :: Nieuws uit de regio-
Ga naar: